W trakcie Konferencji Producentów Gier w 2019 r. Google zaprezentowało swoją długo oczekiwaną usługę strumieniowania w chmurze o nazwie Stadia. Firma wykorzysta swoją rozległą sieć wysokowydajnej infrastruktury serwerowej do stworzenia usługi takiej jak „Netflix for Games”.W momencie premiery, która odbędzie się w pewnym momencie w 2019 roku, gracze będą mogli grać w gry 4K i 60 klatek na sekundę w Chrome.


Teraz przechodzimy do części, która z pewnością zainteresuje użytkowników Linuksa i entuzjastów open source. Po pierwsze, będziesz mógł uruchomić dowolny obsługiwany tytuł gry AAA na swoim laptopie z systemem Linux z uruchomioną przeglądarką Google Chrome.

Ważne jest, aby wspomnieć, że uruchamianie gier przez Stadia nie wymaga żadnego przyspieszenia sprzętowego, więc nie ma znaczenia, czy sterownik graficzny komputera jest w stanie grać w tę grę, czy nie.

Na swoim blogu Stadia Dev, Google wspomniał, że zdecydował się na wykorzystanie technologii Open Source dla Stadia, ponieważ ma długą historię współpracy open source i przyczynia się do różnych projektów. Jego własne projekty open source, takie jak Dart, TensorFlow, Chromium, Go itp., Są szeroko stosowane w przemyśle.

Biorąc pod uwagę dominację Linuksa w chmurze, nic dziwnego, że Google wybrał Linuksa jako bazę dla Stadiów. Ponadto wykorzystał otwarte oprogramowanie Vulkan API do grafiki 3D i obliczeń. Niektóre z innych krytycznych komponentów open source używanych na Stadia to LLVM, DirectX Shaper Compiler, GAPID, Radeon GPU Profiler i RenderDoc.

Comments powered by CComment